پشتیبانی سایت فروشگاهی
😍بی شک فروشگاههای اینترنتی بخش قابلتوجهی از بازار فروش محصولات را در اختیار دارند. امروزه اکثر سایتهای فروشگاهی را بر پایه سیستم ووکامرس پیادهسازی میکنند که یک پلاگین کارآمد برای سایتهای فروشگاهی است. زمانی که یک کسب و کار آنلاین توسعه پیدا میکند و به درآمد می رسد نیاز به استفاده از کمک متخصصان برای مدیریت سایت فروشگاهی پررنگ میشود؛ چرا که هر دقیقه که سایت مشکل داشته باشد بر فرآیند فروش تاثیر میگذارد و ضرر ایجاد می شود.
وجود تخصص در ضمینه مدیریت سایت بسیار مهم است چراکه افراد غیر متخصص ممکن است با ارتکاب خطاهای هر چند ساده، ضررهای جبرانناپذیری را به سایت وارد کنند و جایگاه فروش مجموعه را در خطر قرار دهند. اینجاست که استفاده از خدمات پشتیبانی ووکامرس اهمیت پیدا میکند. شما مدیران و مالکان سایت های فروشگاهی (وردپرس – ووکامرس) به کمک خدمات پشتیبانی سایت میتوانید از مزایای فراوانی برخوردار شوید و بخش قابلتوجهی از وظایف را به افراد متخصص بسپارید.
خدمات پشتیبانی ووکامرس چیست؟
خدمات پشتیبانی ووکامرس یکی از حیاتیترین بخشها برای تضمین عملکرد مستمر و موفقیت هر فروشگاه اینترنتی است. تیم متخصص ما در زمینه پشتیبانی سایت فروشگاهی، بهطور کامل مسئولیت بهروزرسانی افزونهها و قالبهای ووکامرس، از جمله افزونه مدیریت سفارشات ووکامرس، رفع مشکلات فنی، بهینهسازی سرعت و امنیت سایت را بر عهده دارد تا فروشگاه شما بدون هیچ گونه اختلال و با بهترین کیفیت فعالیت کند. با ارائه خدمات پشتیبانی ووکامرس، ما به شما کمک میکنیم تا تجربه خریدی روان و مطمئن برای مشتریانتان فراهم کنید و در کنار آن، تمرکز خود را بر توسعه کسبوکار و افزایش فروش قرار دهید.
پشتیبانی سایت فروشگاهی تخصصی ما فراتر از رفع مشکلات ساده است؛ این خدمات شامل تحلیل عملکرد سایت، ارائه راهکارهای سفارشی برای بهبود کارایی، مشاوره در زمینه امنیت و توسعه قابلیتهای جدید نیز میشود. با انتخاب تیم پشتیبانی ووکامرس حرفهای، شما میتوانید از پایداری سایت خود اطمینان حاصل کنید و هر زمان که نیاز بود، در سریعترین زمان ممکن مشکلات احتمالی برطرف خواهند شد. ما همراه مطمئن شما در مسیر رشد فروشگاه آنلاینتان هستیم.
چرا باید از خدمات پشتیبانی ووکامرس استفاده کنیم؟
پشتیبانی از مشتریان در یک سایت فروشگاهی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. امروزه نمیتوان یک فروشگاه اینترنتی را بدون خدمات پشتیبانی تصور کرد. همانطور که مشتریان یک فروشگاه فیزیکی ممکن است گاهی به خدمات پشتیبانی نیاز داشته باشند، این نیاز در یک فروشگاه اینترنتی نیز وجود داشته و چه بسا میتواند بیشتر باشد.
خدمات پشتیبانی ووکامرس با این هدف ایجاد شده که بتوان فرایندی را ایجاد کرد تا به کمک آن از کمک متخصصین برای پشتیبانی سایت استفاده کرد. چنین کاری میتواند مزایای بسیار زیادی را برای مشتریان و همچنین صاحبان سایتهای فروشگاهی به همراه داشته باشد. هر چقدر فروشگاههای اینترنتی بزرگتر باشند، بدون شک تعداد کاربران نیز بیشتر شده و به همین ترتیب احتمال بروز هرگونه مشکل و نیاز به دریافت خدمات پشتیبانی نیز افزایش مییابد.
در طول چند سال گذشته، روشهای مختلفی برای پشتیبانی از سؤالات و نیازهای کاربران معرفی شده و مورد استفاده قرار گرفتهاند. به طور مثال میتوان به پشتیبانی از طریق تماس و یا از طریق پیامرسانهای اجتماعی اشاره کرد. برای هر کدام از این روشها ممکن است نیاز باشد تا نسبت به استخدام ادمین سایت فروشگاهی اقدام نمود.
برخی از سایتهای فروشگاهی ممکن است که از یک یا چند مورد از موارد فوق و یا موارد مشابه برای پشتیبانی از مشتریان خود استفاده کرده باشند. با این حال اگر بتوان از لیست خدمات پشتیبانی سایت ووکامرسی به نحوی استفاده کرد که یک پلتفرم جامع برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان وجود داشته و برای این کار نیز از افراد متخصص استفاده نمود، کار پشتیبانی آسانتر میشود. اینجاست که خدمات پشتیبانی سایت ووکامرسی اهمیت و مزایای خود را به کارفرمایان نشان میدهند.
مزایای داشتن یک تیم پشتیبانی قوی برای صاحبان سایت های فروشگاهی
داشتن یک تیم پشتیبانی قوی در یک فروشگاه اینترنتی، به منزله داشتن یک ستون محکم برای کسبوکار شماست. تیمی که نه تنها به مشتریان شما کمک میکند تا تجربه خرید لذتبخشی داشته باشند، بلکه به شما نیز کمک میکند تا کسبوکار خود را بهتر مدیریت کنید.
از جمله مزایای بهرهمندی از حضور یک تیم پشتیبانی قوی در سایت میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
- مشتریان انتظار دارند به سرعت به سوالات و مشکلاتشان پاسخ داده شود. پس یک تیم پشتیبانی قوی، با پاسخگویی به موقع، رضایت مشتریان را به شدت افزایش میدهد.
- مشکلات مشتریان به سرعت شناسایی و حل میشوند. این امر باعث میشود مشتریان احساس کنند که به آنها اهمیت داده میشود.
- برقراری ارتباط شخصی با مشتریان، باعث ایجاد حس وفاداری در آنها میشود.
- با ارائه پشتیبانی مناسب، مشتریان تجربه خرید بهتری خواهند داشت و احتمال تکرار خرید آنها افزایش مییابد.
- یک تیم پشتیبانی قوی میتواند با ارائه اطلاعات دقیق و پاسخگویی به سوالات، بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کند.
- با بهبود تجربه کاربری و افزایش رضایت مشتری، نرخ تبدیل فروشگاه افزایش مییابد.
- مشتریان به برندی که پشتیبانی قوی دارد، اعتماد بیشتری میکنند.
- در نهایت، با اتوماسیون کارهای تکراری و سپردن کارهای روتین فروشگاهتان به تیم پشتیبانی، میتوانید شخصا روی مسائل مهمتر تمرکز کنید.
آموزش های آنلاین و مستندات بهروز در پشتیبانی سایت فروشگاهی
یکی از مهمترین و موثرترین بخشهای پشتیبانی سایت فروشگاهی، ارائه آموزشهای جامع، کاربردی و مستندات بهروز است که به مدیران و کاربران فروشگاههای ووکامرسی کمک میکند تا بدون نیاز به مراجعه مکرر به تیم پشتیبانی، بسیاری از مشکلات و سوالات خود را به صورت خودآموز حل کنند. این آموزشها میتوانند شامل ویدئوهای آموزشی، مقالات تخصصی، راهنماهای تصویری و وبینارهای زنده باشند که به طور مداوم با توجه به آخرین تغییرات ووکامرس، افزونهها و روندهای جدید فروش آنلاین بهروزرسانی میشوند.
وجود چنین منابع آموزشی قوی در پشتیبانی سایت باعث افزایش دانش و توانمندی مدیران فروشگاه شده و به شکل چشمگیری نیاز به تماس مستقیم با تیم پشتیبانی را کاهش میدهد، در نتیجه روند خدماترسانی بهینهتر و سریعتر انجام میشود.
پشتیبانی از پلاگین های جانبی غیررسمی یا بازار آزاد در پشتیبانی سایت فروشگاهی
در دنیای فروشگاههای آنلاین، بسیاری از فروشگاهها برای افزودن قابلیتهای خاص و منحصر به فرد از پلاگینها و افزونههای جانبی استفاده میکنند که ممکن است توسط تیم رسمی ووکامرس پشتیبانی نشوند.
پشتیبانی سایت فروشگاهی ما توانایی تشخیص، بررسی و رفع مشکلات ناشی از این افزونههای غیررسمی و بازار آزاد را دارد و تضمین میکند که تمامی بخشهای سایت شما حتی با این افزونهها به بهترین شکل ممکن کار کنند. این پشتیبانی گسترده باعث میشود که فروشگاه شما بدون محدودیت در استفاده از امکانات مختلف، همیشه پایدار و عملکردی عالی داشته باشد.
پشتیبانی موبایل و اپلیکیشن های مرتبط در پشتیبانی سایت فروشگاهی
با توجه به رشد چشمگیر استفاده از دستگاههای موبایل و اپلیکیشنهای خرید آنلاین، پشتیبانی سایت فروشگاهی باید شامل خدمات ویژهای در زمینه اپلیکیشنها نیز باشد. تیم ما علاوه بر پشتیبانی تخصصی سایتهای ووکامرسی، خدماتی مانند رفع مشکلات فنی، هماهنگی با توسعهدهندگان اپلیکیشن و بهروزرسانی مداوم اپلیکیشنهای مرتبط با فروشگاه را ارائه میدهد.
این امر باعث میشود که کاربران فروشگاه در هر دستگاهی اعم از موبایل، تبلت یا کامپیوتر، تجربهای روان، سریع و بینقص از خرید داشته باشند و رضایت آنها از فروشگاه افزایش یابد.
چگونه یک تیم پشتیبانی حرفه ای برای سایت فروشگاهی انتخاب کنیم؟
انتخاب یک تیم پشتیبانی سایت فروشگاهی حرفهای و کارآمد، نقش بسیار مهمی در موفقیت و پایداری کسبوکارهای آنلاین دارد. در این مسیر، معیارهایی مانند تخصص فنی در زمینه ووکامرس، توانایی پاسخگویی سریع و دقیق به مشکلات، سابقه کاری قابل اعتماد و تجربه در پشتیبانی از فروشگاههای مشابه، از جمله اصلیترین عوامل تعیینکننده هستند. علاوه بر این، پشتیبانی چندکاناله که شامل ارتباط از طریق تلفن، ایمیل، چت آنلاین و سیستم تیکتینگ باشد، به بهبود تعامل با مشتریان و کاهش زمان حل مشکلات کمک شایانی میکند و تجربهای رضایتبخش برای صاحبان سایت و کاربران نهایی فراهم میآورد.
همچنین، تیم پشتیبانی سایت فروشگاهی باید توانایی مدیریت جامع و کامل امور فنی، امنیتی و عملیاتی فروشگاه را داشته باشد تا نه تنها مشکلات احتمالی را سریع رفع کند، بلکه با ارائه راهکارهای پیشگیرانه و بهروزرسانیهای منظم، عملکرد سایت را بهبود بخشد. انتخاب چنین تیمی باعث میشود که صاحبان فروشگاههای آنلاین با اطمینان خاطر بیشتری به توسعه کسبوکار خود بپردازند و از بروز مشکلات ناگهانی جلوگیری کنند، چرا که پشتیبانی حرفهای، ستون فقرات هر فروشگاه اینترنتی موفق محسوب میشود.
پشتیبانی از سفارشی سازی های پیشرفته و برنامه نویسی اختصاصی در پشتیبانی سایت فروشگاهی
یکی از ویژگیهای برجسته پشتیبانی سایت فروشگاهی حرفهای، ارائه خدمات تخصصی در زمینه سفارشیسازیهای پیشرفته و برنامهنویسی اختصاصی است. بسیاری از فروشگاههای ووکامرسی نیاز دارند تا قابلیتها و امکانات خاصی مطابق با نیازهای منحصربهفرد خود را به سایت اضافه کنند که فراتر از امکانات پیشفرض ووکامرس باشد. تیم پشتیبانی ما با داشتن دانش فنی و تجربه برنامهنویسی، توانایی طراحی و توسعه افزونههای اختصاصی، اصلاح کدهای موجود و ایجاد تغییرات تخصصی در سایت را دارد.
این خدمات تضمین میکند که فروشگاه شما دقیقا مطابق با نیازهای کسبوکار شما کار کند و بتوانید با رقبا بهتر رقابت کنید. همچنین پشتیبانی ما شامل رفع مشکلات احتمالی ناشی از این سفارشیسازیها نیز میشود تا همیشه سایت فروشگاهی شما بدون اختلال و با بهترین عملکرد فعالیت کند.
آیا برای پشتیبانی ووکامرس نیاز به استخدام ادمین سایت فروشگاهی داریم؟
در بعضی موارد نیاز است تا برای پشتیبانی سایت فروشگاهی نسبت به استخدام ادمین سایت فروشگاهی اقدام کرد. با این حال، آیا این کار برای هر سایت فروشگاهی توصیه میشود؟ بدون شک پاسخ به این سؤال از نظر ما منفی است.
شاید به صرفه نباشد تا یک فرد متخصص را به طور تمام وقت بهعنوان ادمین سایت فروشگاهی استخدام کرد. این کار ممکن است بار مالی سنگینی را بر دوش صاحبان سایتهای فروشگاهی محول سازد. مخصوصا در مراحل اولیه توسعه سایت و زمانی که میزان فروش وبگاه به حد قابل قبولی نرسیده است، این کار چندان توصیه نمیشود.
در عوض با استفاده از خدمات پشتیبانی ووکامرس این مزیت به وجود میآید تا از خدمات پشتیبانی سایت ووکامرسی توسط افراد متخصص و با هزینه کمتر بهره گرفت.
مجموعههایی که خدمات پشتیبانی سایت فروشگاهی را در سطحهای مختلفی ارائه میدهند، این امکان را به وجود میآورند تا کارفرمایان و یا صاحبان سایتها با هزینه کمتری از خدمات پشتیبانی ووکامرس در سطحی که مورد نیازشان است، بهره ببرند.
لیست قیمت خدمات پشتیبانیِ سایتهای ووکامرسی
- پاسخگویی روزانه
- آپدیت دورهای هسته وردپرس
- آپدیت دورهای قالب و پلاگینها
- بکاپ گیری منظم (3 مرتبه)
- بازگردانی بکاپ (یک مرتبه)
- ارائه مینی مشاورهها
- ارائه گزارشهای هفتگی
- رفع موارد فنی جزئی
- راهنمایی برای موارد فنی پیچیده
- پشتیبانی سرویس ایمیل
- رفع موارد فنی پیچیده
- پشتیبانی ساب دامین
- بهینهسازی سمت سرور
- کانفیگ مقدماتی سرعت وبسایت
- کانفیگ مقدماتی امنیت وبسایت
- مانیتورینگ آپتایم
- مانیتورینگ و گزارش سئو
- مدیریت سفارشات
- انتشار محصول جدید
- انتشار مقاله جدید
- آپدیت مقاله / محصول
- پیگیری موارد خارح از سایت (تیکت و...)
- پاسخگویی روزانه
- آپدیت دورهای هسته وردپرس
- آپدیت دورهای قالب و پلاگینها
- بکاپ گیری منظم (6 مرتبه)
- بازگردانی بکاپ (2 مرتبه)
- ارائه مینی مشاورهها
- ارائه گزارشهای هفتگی
- رفع موارد فنی جزئی
- راهنمایی برای موارد فنی پیچیده
- پشتیبانی سرویس ایمیل
- بهینهسازی سمت سرور
- رفع موارد فنی پیچیده (یک مرتبه)
- انتشار مقاله جدید (تا 5 عدد)
- انتشار محصول جدید (تا 5 عدد)
- آپدیت جزئی مقاله / محصول (تا 10 عدد)
- پیگیری موارد خارح از سایت (تیکت و...)
- کانفیگ مقدماتی سرعت وبسایت
- کانفیگ مقدماتی امنیت وبسایت
- مانیتورینگ آپتایم
- مانیتورینگ و گزارش سئو
- مدیریت سفارشات
- پشتیبانی ساب دامین
- پاسخگویی ساعتی
- بکاپ گیری منظم (30 +6 بکاپ!)
- بازگردانی بکاپ (حداکثر!!)
- ارائه گزارشهای روزانه
- رفع موارد فنی پیشرفته (حداکثر!!)
- آپدیت دورهای هسته وردپرس
- آپدیت دورهای قالب و پلاگینها
- ارائه مینی مشاورهها
- رفع موارد فنی جزئی
- راهنمایی برای موارد فنی پیچیده
- پشتیبانی سرویس ایمیل
- پشتیبانی ساب دامین
- بهینهسازی سمت سرور
- کانفیگ مقدماتی سرعت وبسایت
- کانفیگ مقدماتی امنیت وبسایت
- مانیتورینگ آپتایم
- مانیتورینگ و گزارش سئو
- مدیریت سفارشات
- انتشار محصول جدید
- انتشار مقاله جدید
- آپدیت مقاله / محصول
- پیگیری موارد خارح از سایت (تیکت و...)
تعرفه پشتیبانی سایت فروشگاهی چقدر است؟
همانطور که کمی پیش قیمت ها را مشاهده کردید، قیمت پشتیبانی سایت فروشگاهی بسته به نوع طرح و پکیجی که انتخاب میکنید، متفاوت خواهد بود. در مجموعه دولوپ سه سطح از خدمات پشتیبانی ووکامرس ارائه گردیده که بسته به تعرفه پشتیبانی سایت فروشگاهی، مدیران از سطح متفاوتی از خدمات برخوردار میشوند. این سه سطح به شرح زیر هستند:
پشتیبانی اقتصادی (ویژه)
این سطح از خدمات پشتیبانی ووکامرس در مجموعه دولوپ بهعنوان سطح پایه شناخته میشود و بهعنوان مقرون به صرفهترین سطح به شمار میرود. قیمت پشتیبانی سایت فروشگاهی در این سطح به صورت ماهانه 1,400,000 تومان خواهد بود.
پشتیبانی ممتاز (برتر)
این سطح از خدمات پشتیبانی سایت ووکامرسی بهعنوان سطح پیشنهادی به بسیاری از مشتریان و کارفرمایان در مجموعه دولوپ شناخته میشود. در این سطح خدمات بیشتری نسبت به سطح پایه ارائه میشود. قیمت پشتیبانی سایت فروشگاهی در این سطح معادل 3,300,000 تومان خواهد بود که به صورت ماهانه دریافت میشود.
پشتیبانی سرآمد (کامل و جامع)
اگر میخواهید تا بالاترین سطح از پشتیبانی سایت ووکامرسی را از مجموعه دولوپ دریافت کنید، بسته پشتیبانی سرآمد را به شما پیشنهاد میکنیم. هزینه پشتیبانی سایت فروشگاهی در این سطح معادل 10,000,000 تومان به صورت ماهانه خواهد بود.
جدول مقایسه پلن های پشتیبانی سایت فروشگاهی ووکامرس
| ویژگیها | پلن اقتصادی | پلن ممتاز (پیشنهادی) | پلن سرآمد (ویژه) |
|---|---|---|---|
| پاسخگویی به درخواستها | ۸ ساعت کاری (روزهای کاری) | ۶ ساعت کاری | ۲۴/۷ (پشتیبانی شبانهروزی) |
| بکاپگیری منظم | ماهانه | هفتگی | روزانه + بکاپ فوری |
| بازگردانی بکاپ | تا ۱ بار در ماه | تا ۲ بار در ماه | نامحدود |
| گزارشدهی و مانیتورینگ | گزارش هفتگی | گزارش هفتگی + تحلیل مشکلات | گزارش روزانه + تحلیل جامع |
| رفع مشکلات فنی | مشکلات معمولی | مشکلات متوسط و پیچیده | رفع کلیه مشکلات پیشرفته و سفارشی |
| بهینهسازی امنیت و سرعت | پیکربندی پایه | بهینهسازی متوسط | بهینهسازی پیشرفته و اختصاصی |
| مدیریت سفارشات و محتوای سایت | پشتیبانی محدود | پشتیبانی کامل | پشتیبانی جامع و آموزش مدیریت |
انواع خدمات پشتیبانی سایت های فروشگاهی
پشتیبانی فنی
پشتیبانی فنی به مجموعه اقداماتی اشاره دارد که به منظور حل مشکلات و بهبود عملکرد فنی یک سایت انجام میشود و در سایتهای فروشگاهی اهمیت ویژهای دارد.
یکی از جنبههای کلیدی این پشتیبانی، تشخیص و رفع خطاها است که ادمین و تیم فنی باید قادر به شناسایی و اصلاح خطاهای مربوط به سرور، کدهای برنامهنویسی و پایگاه داده باشند. خطاهای رایجی مانند 404 (صفحه پیدا نشد) و 500 (خطای داخلی سرور) میتوانند به سرعت تجربه کاربری را تحت تاثیر قرار دهند.
نظارت بر uptime سایت بهصورت 24/7 برای اطمینان از دسترسپذیری وبسایت هم اقدمی حیاتی است که توسط پشتیان فنی سایت انجام میشود. زیرا این موضوع به کاربران این امکان را میدهد که در هر زمان به سایت دسترسی داشته باشند. ابزارهای نظارتی میتوانند به شناسایی مشکلات قبل از اینکه به کاربران آسیب برسانند، کمک کنند.
بهروزرسانی نرمافزارها شامل سیستم مدیریت محتوا (CMS)، پلاگینها و ماژولها هم همگی در مجموعه اقدامات فنی سایت های فروشگاهی قرار میگیرند.
پشتیبانی فروش
پشتیبانی فروش به خدماتی اشاره دارد که به مشتریان در فرآیند خرید کمک میکند. این نوع پشتیبانی شامل مشاوره خرید محصولات است. یعنی پاسخگویی به سوالات مشتریان درباره ویژگیها، قیمتها و مزایای محصولات.
ارائه اطلاعات دقیق، کمک به انتخاب مناسبترین محصول، پاسخگویی به سوالات مشتریان درباره نحوه خرید، روشهای پرداخت و شرایط بازگشت کالا نیز از جمله وظایف این تیم است.
توانایی پاسخگویی سریع به این سوالات میتواند تجربه خرید مشتری را بهبود بخشد.
پشتیبانی سئو
در نهایتِ تمام خدمات پشتیبانی قبلی، باید به پشتیبانی سئو هم به عنوان یکی از خدمات پشتیبانی اشاره کنیم. خدمتی شامل تمام فعالیتهایی است که به بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو کمک میکند.
این نوع پشتیبانی در سایت های فروشگاهی شامل موارد زیر است:
- شناسایی و انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای محصولات و خدمات سایت که منجر به فروش میشوند.
- اطمینان از اینکه محتواها با کیفیت و شامل کلمات کلیدی هدف هستند.
- بررسی و تحلیل استراتژیهای سئوی رقبا به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف و بهبود موقعیت سایت در بازار.
- ایجاد بکلینکهای باکیفیت از وبسایتهای معتبر به سایت فروشگاهی، که به افزایش اعتبار و رتبه سایت در موتورهای جستجو کمک میکند.
- و نظارت بر عملکرد سئو با استفاده از ابزارهای تحلیلی مناسب.
با استفاده از خدمات پشتیبانی ووکامرس از چه مزایایی برخوردار خواهیم شد؟
به کمک خدمات پشتیبانی ووکامرس میتوان از اقدامات مختلفی که توسط متخصصین پشتیبانی سایت انجام میشود، بهره جست. این کار باعث افزایش پایداری و ارتقای عملکرد وب سایت میشود. از جمله خدمات پشتیبانی سایت فروشگاهی در مجموعه دولوپ میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
✔️ دریافت مشاوره تخصصی در زمینه مدیریت سایت فروشگاهی:
یکی از خدماتی که با تهیه پکیج پشتیبانی ووکامرس میتوان از آن استفاده کرد، دریافت مشاوره تخصصی برای مدیریت هرچه بهتر سایت فروشگاهی شما خواهد بود. رقابت در بین سایتهای فروشگاهی شدید است و هر سایت فروشگاهی ممکن است که با در نظر گرفتن استراتژیهای مختلفی تلاش کند تا در رقابت با سایر مدعیان در بازار فروشگاههای اینترنتی دست برتر را داشته باشد. در پکیج پشتیبانی ووکامرس که توسط مجموعه دولوپ ارائه میشود، راهکارهای جامعی که توسط برترینهای حوزه فعالیت شما برای توسعه فروش انجام میشود، به شما ارائه خواهد شد.
✔️ بکاپ گیری کامل از هاست به صورت دورهای:
از دیگر خدماتی که با خرید پکیج پشتیبانی ووکامرس از مجموعه دولوپ دریافت میکنید، میتوان به خدمات مربوط به تهیه نسخه پشتیبان و یا بکاپ از هاست سایت اشاره کرد. بسته به نوع پکیج پشتیبانی سایت ووکامرسی تهیه شده توسط شما، نسخههای بکاپ از کلیه اطلاعات سایت شما به صورت دورهای تهیه شده و در صورت بروز هرگونه مشکل، امکان پیادهسازی مجدد نسخه پشتیبان به جای نسخه آسیب دیده اصلی وجود خواهد داشت.
✔️ درج محصولات جدید در ووکامرس:
از دیگر خدماتی که نیاز به آن همواره در یک سایت ووکامرسی احساس میشود و در پکیج پشتیبانی ووکامرس مجموعه دولوپ وجود دارد، میتوان به امکان درج محصولات جدید اشاره کرد. با خرید پکیج پشتیبانی سایت فروشگاهی از مجموعه دولوپ این امکان به وجود میآید تا ثبت محصولات جدید در سایت توسط ادمین سایت فروشگاهی مجموعه دولوپ برای سایت شما انجام شود.
مطلب مرتبط:
✔️ ارائه گزارش وضعیت و خطاهای سئو:
از دیگر خدماتی که در مجموعه دولوپ برای پشتیبانی سایت ووکامرسی ارائه میشود، میتوان به ارائه گزارش سئو اشاره کرد.
همانطور که میدانید، سئو تاثیر بسیار زیادی را در موفقیت فروش یک سایت فروشگاهی خواهد داشت. با بهرهگیری از چنین خدماتی، میتوانید از وضعیت سئو سایتتان و خطاهای آن مطلع شوید و جایگاه سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل ارتقا دهید.
✔️ بهروزرسانیهای دورهای سایت:
یکی دیگر از خدمات ارائه شده در پکیج پشتیبانی ووکامرس مجموعه دولوپ، بروزرسانی دورهای سایت است.
انجام بهروزرسانیهای دورهای تأثیر بسزایی را در امنیت و سرعت سایت خواهد داشت. ادمین سایت فروشگاهی مجموعه دولوپ برای این کار به طور منظم اقدام به بروزرسانی هسته، قالبها و پلاگینهای وب سایت خواهد کرد.
این کار به صورت اصولی برای سایتتان انجام میشود تا در حین آپدیت مشکلی برای سایتتان ایجاد نشود. همچنین شما از پلاگین های سنگین و پلاگین های اضافی سایتتان مطلع خواهید شد تا وضعیت سرعت سایتتان بهبود پیدا کند. البته این فعالیتها در خدمات افزایش سرعت سایت به صورت حرفه ای تر و کامل تر برای سایت ها انجام میشوند.
✔️ پشتیبانی سفارشات سایت فروشگاهی:
پشتیبانی سفارشات سایت فروشگاهی یکی از مهمترین بخشهای خدمات پشتیبانی یک فروشگاه اینترنتی است.
سرویسی که به شما کمک میکند تا تمام مراحل یک سفارش از ثبت تا تحویل را مدیریت کنید و تجربه خریدی لذتبخش را برای مشتریان خود فراهم نمایید.
چه خدماتی در پشتیبانی سفارشات ارائه میشود؟
- ثبت و پیگیری وضعیت سفارشات در هر مرحله (ثبت، پرداخت، ارسال، تحویل)، اطلاعرسانی به موقع به مشتری از طریق ایمیل یا پیامک.
- مدیریت پرداختها، مدیریت استرداد وجه در صورت لزوم.
- پاسخگویی به سوالات مشتریان.
- مدیریت بازگشت کالا.
- گزارشگیری از سفارشات.
البته این خدمت با توجه به بزرگیسایت و حجم سفارشات روزانه آن برای کارفرما شخصی سازی میشود. پس خدمت پشتیبانی سفارشات لزوما به این معنا نیست که تمام پکیج های پشتیبانی سایت فروشگاهی، باید سفارشات سایت شما را نیز مدیریت کنند.
✔️ رفع مشکلات فنی سایت:
یکی دیگر از خدمات ارزندهای که با خرید پکیج پشتیبانی ووکامرس مجموعه دولوپ میتوانید از آن بهره ببرید، مربوط به رفع مشکلات فنی سایت است. بسته به سطح پکیج و خدماتی که از شرکت دولوپ دریافت میکنید، میتوانید از مزایای رفع مشکلات فنی سایت (موارد فنی جزئی و حتی پیچیده) بهره ببرید. اگر برای سایتتان پشتیبان نداشته باشید و مشکلی برای آن ایجاد شود باید با صرف زمان و هزینه به دنبال رفع آن باشید ولی اگر از خدمات پشتیبانی سایت ووکامرسی استفاده کنید، با گزارش آن به پشتیبان سایت، در کمترین زمان مشکل رفع خواهد شد.
✔️ حفظ امنیت سایت:
گرچه امنیت 100 درصدی وجود ندارد ولی برای اکثر سایت ها کانفیگ های امنیتی مختلفی برای جلوگیری از نفوذ هکرها به سایتهای فروشگاهی مورد نیاز است؛ چون صحبت از اعتبار یک شرکت و اطلاعات خصوصی کاربران سایت شما خواهد بود. از این رو در پکیج پشتیبانی سایت ووکامرسی ارائه شده توسط مجموعه دولوپ یک بخش مربوط به انجام بهروزرسانیهای امنیتی و رفع هرگونه ایراد در حوزه امنیت سایت قرار گرفته است که در پلن های مختلف سطوح متفاوتی را از این خدمات دریافت خواهید کرد.
✔️ ارائه گزارش دوره ای از وضعیت کلی سایت:
از دیگر خدماتی که در پکیج پشتیبانی ووکامرس مجموعه دولوپ دریافت خواهید کرد، میتوان به ارائه گزارش دوره ای از وضعیت کلی سایت اشاره کرد. ادمین سایت فروشگاهی پس از تکمیل فعالیتهای روزانه بر روی سایت فروشگاهی شما، یک گزارش کامل از تمامی فعالیتهای انجام شده تهیه میکند. در پکیج پیشرفته پشتیبانی سایت دولوپ خودمان آپتایم سایتتان را زیر نظر داریم تا بلافاصله پس از ایجاد مشکل اولین نفر باشیم که از مطلع شده و اقدامات لازم را انجام دهیم.
خودمان هم میتوانیم کار پشتیبانی سایت فروشگاهی را انجام دهیم؟
در حالی که ممکن است در نگاه اول، انجام پشتیبانی سایت فروشگاهی به نظر کار سادهای بیاید، اما در واقع این کار نیازمند دانش فنی، مهارتهای تخصصی و صرف زمان قابل توجهی است.
از طرفی کارفرمایان معمولا مشغلههای زیادی دارند و نمیتوانند وقت کافی را به مسائل فنی اختصاص دهند. ضمن اینکه پشتیبانی سایت فروشگاهی نیازمند دانش عمیقی در زمینههای مختلف مانند وردپرس، سئو، امنیت سایبری، طراحی وب و … است.
پس زمانی که کارفرما به جای تمرکز بر فعالیتهای اصلی کسبوکار خود، وقت خود را صرف پشتیبانی سایت میکند، در واقع از فرصتهای رشد کسبوکار خود غافل میشود.
لذا در حالی که انجام برخی از کارهای ساده پشتیبانی سایت ممکن است توسط خود کارفرما انجام شود، اما برای داشتن یک سایت فروشگاهی حرفهای و با عملکرد بالا، بهتر است پشتیبانی سایت را به یک تیم متخصص بسپارید. این کار باعث صرفهجویی در زمان و هزینه شما میشود و در نهایت به موفقیت کسبوکار شما کمک خواهد کرد.
ادمین سایت فروشگاهی کیست؟
ادمین سایت فروشگاهی به شخص یا تیمی اطلاق میشود که مسئولیت مدیریت و نگهداری از یک وبسایت فروشگاهی را بر عهده دارند.
این فرد یا تیم وظایف متنوع و گستردهای را انجام میدهد و در مجوع میتوانیم بگوییم که شرح وظایفشان با فرق یا تیم پشتیبانی تفاوت دارد.
مثلا ادمین سایت فروشگاهی خدماتی شامل بهروزرسانی محصولات و قیمت های آن ها و پاسخگویی به نیازهای کاربران را به کارفرما ارائه میدهد. در حالی که پشتیبان سایت معمولا این کارها را انجام نمیدهد (جزو وظایفش نیست)
ادمین باید تسلط کافی بر ابزارهای مدیریت محتوا (CMS) داشته باشد، به کسب و کار شما آشنایی کامل داشته باشد و بنواند تمام سوالات مشتریان آنلاین شما را برطرف کند. در حالی که پشتیبان سایت، دلیلی برای آشنایی کامل با بیزنس اینترنتی شما ندارد.
در نگاه اول، انجام پشتیبانی سایت فروشگاهی به نظر کار سادهای میآید و خیلی از ادمین های سایت فکر میکنند میتوانند از پس آن بر بیایند. اما در واقع این کار نیازمند دانش فنی، مهارتهای تخصصی و صرف زمان قابل توجهی است که از عهده ادمین های سایت خارج است.
لذا در حالی که انجام برخی از کارهای ساده سایت ممکن است توسط خود کارفرما یا ادمین او انجام شود، برای داشتن یک سایت فروشگاهی حرفهای و با عملکرد بالا، بهتر است پشتیبانی سایت را به یک تیم متخصص بسپارید.
آیا ادمین سایت فروشگاهی و پشتیبانی سایت فروشگاهی یک نفر هستند؟
در بسیاری از موارد، ادمین سایت فروشگاهی و پشتیبانی سایت فروشگاهی میتوانند یک نفر باشند، اما این دو نقش لزوما یکسان نیستند.
همانطور که قبلا هم گفتیم، ادمین بیشتر بر روی مدیریت کلی و بهینهسازی سایت تمرکز دارد، در حالی که پشتیبانی سایت بیشتر به حل مشکلات و پاسخگویی به سوالات مشتریان مربوط میشود.
به عبارت دیگر، ادمین میتواند به عنوان یک پشتیبان عمل کند، اما پشتیبانی سایت ممکن است به تیمی از کارشناسان نیاز داشته باشد که هر کدام به طور خاص در زمینههای مختلف مانند فنی، فروش و سئو تخصص دارند.
سوالات متداول درباره خدمات پشتیبانی سایت فروشگاهی
بهترین پکیج پشتیبانی سایت فروشگاهی کدام است؟
برای سایت های فروشگاهی ووکامرسی بهترین انتخاب پلن سرآمد با قیمت ده میلیون تومان است. پلن های باکیفیت اقتصادی نیز از قیمت 1,400,000 تومان در ماه شروع می شود.
آیا هر فروشگاهی نیاز به استخدام ادمین سایت خواهد داشت؟
خیر. هر فروشگاه اینترنتی ممکن است نیاز به استخدام ادمین سایت در وهله اول نداشته باشد. با این حال، در صورت افزایش تعداد مشتریان و حجم فروش بهتر است تا نسبت به استفاده از خدمات پشتیبانی سایت ووکامرسی اقدام کرد.
قیمت پشتیبانی سایت فروشگاهی بیشتر است یا هزینه استخدام ادمین سایت فروشگاهی؟
خدمات پشتیبانی سایت ووکامرسی توسط ادمینهای حرفهای سایت انجام میشود. با این حال این کار به دلیل فرایندهای کاهش هزینه توسط مجموعههایی مانند دولوپ کمهزینهتر از استخدام ادمین سایت فروشگاهی برای یک فروشگاه آنلاین تمام میشود.