
چرا داشتن سایت کافی نیست؟ راه های جذب مشتری و فروش از وبسایت
داشتن وبسایت برای کسبوکارهای امروزی، مثل داشتن یک خانه است. خانهای که سقف و دیوار دارد، اما خالی از مبلمان، وسایل و زندگی است. یک وبسایت بیجان هم صرفا ساختمانی است در دنیای دیجیتال!
برای اینکه این خانه به مکانی پویا و جذاب تبدیل شود، به طراحی داخلی، دکوراسیون، و مهمتر از همه، ساکنینی نیاز دارد که در آن رفتوآمد کنند.
ساکنینی که در مثال ما، همان مشتریان و بازدیدکنندگانی هستند که باید با محتوا، تعامل و تجربه کاربری مناسب به وبسایت شما جذب شوند.
پس برای مطالعه راهکارهای فروش از وبسایت، با ما همراه شوید.
چرا داشتن وبسایت کافی نیست؟
ما به شما 4 دلیل قانع کننده ارائه میدهیم تا باور کنید که صرفا داشتن یک وبسایت، برای کسب و کار شما موثر و درآمدزا نیست!

1. رقابت بالا بین سایت ها!
با افزایش تعداد کسبوکارها و وبسایتها، رقابت در فضای آنلاین به شدت زیاد شده است. پس اگر وبسایت شما فقط وجود داشته باشد و عملا هیچ استراتژی بازاریابی و فروش مناسبی پشتش نباشد، احتمال دیده شدن آن و جذب مشتری برایش بسیار بسیار کم خواهد بود.
این مطلب را از دست ندهید
2. عدم بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO)
وبسایتهایی که به درستی بهینهسازی نشدند، شانس کمتری برای دیده شدن در نتایج جستجو دارند. البته بحث مربوط به این گزینه خیلی مفصل تر از این حرفها است! اما در یک کلام، باید بدانید که سایت بدون استراتژی سئو، عملا ذرهای ارزش در دنیای دیجیتالی امروز ندارد!
3. بدون تبلیغات آنلاین؟!
درست است که وبسایت ها به عنوان ویترین مجازی کسبوکار عمل میکنند و محصولات یا خدمات شما را به نمایش میگذارند، اما خودمانیم! آنها به تنهایی نمیتوانند ترافیک کافی و در نتیجه فروش مورد انتظار را برای شما به ارمغان بیاورند.
رقابت شدید در فضای آنلاین و حجم بالای اطلاعاتی که کاربران با آن روبرو هستند، ایجاب میکند که شما از روشهای موثرتری برای دیده شدن و جذب مشتری استفاده کنید. روشی قدرتمند، مثل تبلیغات آنلاین.
تبلیغات آنلاین، راهکاری است شما در آن از ترفندهای متنوع تبلیغاتی در دندانی آنلاین با هدف افزایش آگاهی از برند، جذب مخاطب هدفمند و در نهایت تبدیل آنها به مشتری استفاده میکنید.
این راهکار، انواع و اقسام مختلفی دارد که قطعا شما هم اسم تعدادی از آنها به گوشتان خورده است. مثلا تبلیغات کلیکی (PPC)، تبلیغات نمایش تصویری، تبلیغات ویدیویی و تبلیغات در شبکههای اجتماعی.
خوبی این روش این است که شما میتوانید محصولات یا خدمات خود را به مخاطبان بالقوهای که به دنبال آنها هستند، نمایش دهید. یعنی دقیقا کسانی که قبلا موضوعات مرتبط با کسب و کار شما را جستجو کردند.
این موضوع به تنهایی کلی مزایا به همراه دارد! مثلا باعث میشود تا کاربران به راحتی شما را پیدا کنند و با کسبوکار شما آشنا شوند. ضمن اینکه شما میتوانید با استفاده از ابزارهای تحلیل و اندازهگیری موجود در تبلیغات آنلاین، عملکرد کمپینهای تبلیغاتی خود را به دقت بررسی کنید و آنها را بهبود بدهید.

4. تغییرات سریع!
تغییرات سریع یکی از دلایل اصلیای است که نشان میدهد داشتن وبسایت به تنهایی برای موفقیت کافی نیست. چون دنیای دیجیتال با سرعتی باور نکردنی در حال تغییر و تحول است و این تغییرات مستقیما روی هم کسبوکارها و هم وبسایتهای آنها تاثیر میگذارد.
برای مثال، محصولات و خدمات یک مجموعه به طور مداوم در حال بروزرسانی و تغییر هستند. پس برای اینکه یک وبسایت بتواند بهتر محصولات یا خدمات جدیدش را معرفی کند (و مشتریان خود را به روز نگه دارد)، نیاز به بهروزرسانی مداوم محتوا دارد.
اگر وبسایت شما اطلاعات قدیمی و منسوخی در مورد محصولات ارائه دهد، ممکن است مشتریان به سمت رقبایتان جذب شوند.
علاوه بر این، سلایق و نیازهای مشتریان هم به سرعت در حال تغییر است. مثلا آنچه امروز مورد توجه مشتریان (یا به قول خودمان ترند) است، ممکن است فردا دیگر مد نظر آنها نباشد. پس برای اینکه بتوانید مشتریان را به سمت خود جذب کنید، باید به طور مداوم از تغییرات سلیقه مشتریان آگاه باشید و محتوای وبسایت خود را بر اساس این تغییرات تنظیم کنید.
در نهایت، گوگل هم به عنوان بزرگترین موتور جستجوی جهان، دارد مرتبا الگوریتمهای خود را بهروزرسانی میکند تا نتایج جستجو را برای کاربران مرتبطتر کند. این تغییرات باعث میشوند که رتبهبندی وبسایتها در نتایج جستجو تغییر کند. پس چنانچه سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه (سئو) نشده باشد، ممکن است در صفحات اول نتایج جستجو دیده نشود و در نتیجه، ترافیک کمتری دریافت کند.

چگونه فروش از وبسایت خود را افزایش دهیم؟ | 5 روش تضمینی افزایش فروش
آفرین! سوال خوبی پرسیدید! بالاخره بعد از اینکه عیب یابی کردیم و فهمیدیم داشتن یک وبسایت به تنهایی قرار نیست ما را به درآمد آنلاین برساند، باید بفهمیم که چه ترفندهای دیگری برای افزایش فروش دنیای آنلاین وجود دارد.
در ادامه، مهمترین راهکارهایی که میتوانند به افزایش فروش شما منجر شوند را به شما توضیح خواهیم داد.
1- از شبکه های احتماعی ورودی بگیرید
سعی کنید حضوری فعال در شبکههای اجتماعی داشته باشید و تعامل مداوم با مخاطبانتان ایجاد کنید. با این کار، هم آگاهی از برند خود را افزایش میدهید و هم ترافیک وبسایتتان را بالا خواهید برد.
شبکههای اجتماعی به شما اجازه میدهند که محصولات و خدمات خود را مستقیما به مخاطبان هدفتان ارائه دهید، با آنها ارتباط برقرار کنید و اعتمادشان را بیشتر جلب کنید.
مثلا در اینستاگرام، میتوانید با به اشتراکگذاری محتوای جذاب و مفید ویدیویی، برگزاری مسابقات و کمپینهای تبلیغاتی و پاسخگویی به سوالات و نظرات کاربران، آنها را به سمت وبسایتتان هدایت، و آنها را به مشتری تبدیل کنید.

2- از روش های مارکتینگ آنلاین کمک بگیرید.
در گذشته، مارکتینگ همان تلفن زدن به این و آن، و فرستادن ویزیتور، درب فروشگاه ها بود! اما این روزها، مارکتینگ آنلاین، چندین و چند برابر بازاریابی حضوری تاثیر دارد.
ایمیل مارکتینگ، اس ام اس مارکتینگ و انواع و اقسام روشهای بازاریابی آنلاین دیگر، راهکارهایی هستند که افراد را به سمت و سوی سایت شما هدایت میکنند.
3- سایتتان را سئو کنید.
سئو یا بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو، فرایندی است که به شما کمک میکند تا وبسایتتان در نتایج جستجوی موتورهای جستجو مانند گوگل بالاتر قرار گیرد.
با این کار، وقتی کاربران به دنبال محصول یا خدماتی میگردند که شما آن را ارائه میدهید، احتمال اینکه وبسایت شما در نتایج اولیه جستجو نمایش داده شود، افزایش پیدا میکند.
این به معنای دیده شدن بیشتر توسط کاربران بالقوه و افزایش ترافیک و فروش وبسایت شماست. آن هم به صورت ارگانیک و بدون پرداخت هزینه تبلیغات.

4- تبلیغات، تبلیغات، تبلیغات!
سایت دارید، اما فروش آنچنانیای را تجربه نمیکنید؟ خب یکبار برای سایتتان تبلیغات انجام دهید!
رپورتاژ بدهید، بک لینک بگیرید، از پلتفرم های تبلیغات آنلاین معروف کمک بگیرید و در اینستاگرام یا لینکدین، کسب و کارتان را تبلیغ کنید.
با این کارها، میتوانید حداقل یک بار، اسم برندتان را به گوش کاربران دیگرِ فعال در دنیای اینترنت که از قضا به موضوع محصولات یا خدمات شما علاقمند هستند برسانید.
5- از اینفلوئنسرهای حوزه کسب و کارتان کمک بگیرید.
اینفلوئنسرها، آدمهای تاثیرگذاری هستند که روی افراد علاقمند به یک حوزه، اثر میگذارند. یعنی همانهایی که وقتی میگویند “فالورهای عزیزم، بیاید با هم بپریم توی این چاله”، همه میگند ایول چه باحال! بریم بپریم!
اگر میخواهید سایتتان را به فروش حداکثری برسانید، بد نیست تا از اینفلوئنسرهای کسب و کارتان هم کمک بگیرید. مثلا از آنها بخواهید سایت شما را به مخاطبانشان معرفی کنند.
همه چیز دربارهی
در نهایت
داشتن یک وبسایت در عصر دیجیتال امروزی، ضرورتی انکارناپذیر برای کسبوکارهاست. اما همه میدانیم که دیگر یک وبسایت، به تنهایی برای موفقیت در دنیای آنلاین کافی نیست.
شما باید برای جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش، از ابزارها و استراتژیهای مختلفی استفاده کنید. سئو، تبلیغات آنلاین، شبکههای اجتماعی و تولید محتوای باکیفیت، از جمله مهمترین عواملی هستند که میتوانند به رشد و توسعه کسبوکار آنلاین کمک کنند.
ضمن اینکه شما با درک عمیق از رفتار کاربران و بهروز بودن با آخرین فناوریها، میتوانید وبسایتی پویا و کارآمد ایجاد کنید و از آن به عنوان یک ابزار قدرتمند برای فروش و ارتباط با مشتریان کمک بگیرید.
سوالات مرتبط با راهکارهای افزایش فروش سایت
مهمترین عوامل برای افزایش فروش یک سایت چیست؟
محتوای با کیفیت، سئو، تجربه کاربری خوب، تبلیغات هدفمند و بازاریابی در شبکههای اجتماعی.
مهمترین معیارهای موفقیت یک کمپین تبلیغاتی چیست؟
نرخ کلیک (CTR)، نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه (ROI).
سلام یه سوال داشتم
من فروش سایتم فقط از پیجه و سایتم سئو نیست شما میتونین سایت منو سئو کنید؟
برای پاسخ ابتدا اینجا کلیک کنید