سایت برای کسب و کارها

سایت چه نقشی در کسب و کار دارد؟

آیا می‌دانستید طبق آخرین آمارهای مرکز تحقیقات داده‌های اینترنتی جهان، بیش از 40 درصد از خریدهای مردم دنیا به صورت اینترنتی انجام می‌شوند؟

این آمار (که روز به روز هم در حال افزایش است)، نشان می‌دهد که وبسایت‌ها در سال‌های اخیر، خصوصا بعد از پاندمی کرونا، به یکی از مهم‌ترین کانال‌های فروش محصولات و خدمات تبدیل شدند.

پس داشتن یک سایت بهینه‌سازی شده برای کاربر، نه تنها فرایند فروش محصولات / خدمات شما را افزایش می‌دهد، بلکه می‌تواند مستقیما روی برندینگ شما هم تاثیر بگذارند. اما واقعا به جز این ها، سایت چه نقشی روی کسب و کارها دارد؟

با ما در ادامه این مطلب از سایت دولوپ همراه شوید تا به این سوال مهم پاسخ دهیم.

چرا داشتن وب سایت ضروری است؟

داشتن یک وبسایت در عصر دیجیتال امروزی، صرفا یک انتخاب نیست؛ بلکه یک ضرورت است! چون وبسایت، ویترین آنلاین کسب و کار شماست و نقش بسیار مهمی در موفقیت آن ایفا می‌کند.

اما آیا یک ویترین معمولی، ارزش این همه تعریف و تمجید را دارد؟! قطعا خیر! به‌خصوص در شرایطی که ایمیل مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ دیگر جواب نمی‌دهد و روش‌های قدیمی بازاریابی به اندازه گذشته تاثیرگذار نیستند، داشتن یک وبسایت حرفه‌ای و بهینه شده برای جذب مشتری و فروش آنلاین اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

دلایل بسیار مهم دیگری هم هستند که داشتن یک وبسایت را برای کسب و کارهای مختلف ضرور می‌کنند. دلایلی بیشمار که ما در ادامه، صرفا به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

دسترسی ۲۴ ساعته و جهانی

اگر برای خودتان یک وبسایت داشته باشید، کسب‌وکارتان به ۲۴ ساعته و در تمام روزهای هفته، در دسترس مشتریانتان در سراسر ایران و حتی جهان قرار می‌گیرد.

پس عملا هم بازار کارتان گسترده تر خواهد شد، هم فرصت های فروش بیشتری (مثل فروش در تعطیلات یا نیمه شب) در اختیارتان قرار می‌گیرد.

افزایش اعتبار و اعتماد

در شرایطی که همه‌ی کسب و کارها سایت دارند، زشت است که شما از رقبایتان عقب بمانید و حتی یک سایت هم برای خودتان نداشته باشید!

یک وبسایت حرفه‌ای و جذاب، نشان‌دهنده‌ی اعتبار و حرفه‌ای‌گری کسب‌ و کار شماست. خصوصا با توجه به اینکه این روزها اکثر مشتریان ترجیح می‌دهند از کسب و کارهایی که دارای یک وب‌سایت رسمی هستند خرید کنند.

نگران امنیت و عملکرد سایت خود هستید؟  “بهترین پشتیبان سایت” مطالعه این صفحه را از دست ندهید.

ارائه یک تصویر حرفه ای از کسب و کار

داشتن یک وب‌سایت برای کسب‌ و کار شما نشان‌دهنده جدیت و اعتبار آن کسب و کار است. چرا که وبسایت به مشتریان این احساس را منتقل می‌کند که شما به حرفه‌تان متعهد هستید و به جزئیات اهمیت می‌دهید.

همچنین، فضای وب به شما این امکان را می‌دهد که خدمات و محصولات خود را به‌طور کامل و منسجم معرفی کنید و در نهایت، یک وب‌سایت کاربرپسند به مشتریان کمک می‌کند تا به‌راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند و از این طریق اعتماد بیشتری به برند شما پیدا کنند.

یادتان باشد اکثر مردم به کسب‌وکاری که وب‌سایت مناسبی ندارد، اعتماد نمی‌کنند. پس داشتن یک وبسایت مدرن و منظم که مرتبا به‌روزرسانی می‌شود و در نتایج جستجو هم نمایان می‌شود، اعتبار شما را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد. 

زنگوله
علت بالا نیامدن سایت

سایتتان بالا نمی‌آید؟ مقاله ی زیر را بخوانید!

چرا داشتن وب سایت ضروری است؟
چرا داشتن وب سایت ضروری است؟

بهبود ارتباط با مشتریان

وبسایت، بستر بسیار مناسبی برای برقراری ارتباط موثر با مشتریان برای شما فراهم می‌کند. لذا شما می‌توانید از طریق سایت، اطلاعات محصول یا خدمات خود را به اشتراک بگذارید، به سوالات مشتریانتان پاسخ دهید و بازخوردهای آن‌ها را دریافت کنید.

بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)

بحث سئو آنقدر بزرگ و جذاب است که ما باید در یک مقاله مجزا به آن بپردازیم. اما فعلا در همی حد توضیح دهیم که اگر برای خودتان سایت بزنید و سایتتان را هم برای موتورهای جستجو بهینه یا اصطلاحا سئو کنید، می‌توانید موقعیت کلمات کلیدی مختلف سایتتان را در نتایج جستجو، پله پله بهتر کنید و به راحتی توسط مشتریان بالقوه خود پیدا شوید.

ایجاد ارزش ماندگار

یکی دیگر از فواید کلیدی داشتن وب‌سایت، ایجاد ارزش ماندگار برای کسب‌وکار است.

وبسایتِ شما به عنوان یک منبع اطلاعاتی همیشگی عمل می‌کند که مشتریان می‌توانند در هر زمانی به آن دسترسی داشته باشند.

این آپشن بسیار بزرگ به شما این امکان را می‌دهد که محتوای ارزشمندی مثل مقالات، راهنماها و اطلاعات محصولات یا خدمات خود را در سایتتان منتشر کنید و به مرور زمان ترافیک بیشتری به سایت‌تان جذب کنید.

یادتان باشد که وب‌سایت شما می‌تواند به تقویت برند شما کمک کند و تصویر حرفه‌ای‌تری از شما در ذهن مشتریان ایجاد کند. در نهایت، با به‌روزرسانی مداوم محتوا و خدمات، وب‌سایت شما می‌تواند به عنوان یک دارایی دیجیتال با ارزش برای کسب‌وکار شما عمل کند.

زنگوله
لیست خدمات پشتیبانی سایت

مطلب زیر را از دست ندهید:

ابزار قدرتمند بازاریابی

ما می‌توانیم ساعت ها و حتی روزها درباره مزایای داشتن وبسایت صحبت کنیم و همچنان مزایایی در گوشه و کنار ذهنمان باقی بماند که به آن ها اشاره نکردیم!

وبسایت، یک ابزار بازاریابی بسیار قدرتمند است. ابزاری که شما می‌توانید از طریق آن، کمپین‌های تبلیغاتی خود را اجرا کنید، ایمیل مارکتینگ انجام دهید و به جمع‌آوری اطلاعات ارزشمند از مشتریان خود بپردازید.

بیشتر بخوانید: خدمات پشتیبانی سایت

مزیت برتر نسبت به رقبا

داشتن یک وبسایت حرفه‌ای، یکی از قدرتمندترین ابزارها برای کسب مزیت رقابتی در بازار امروز است.

چرا که وبسایت شما با یک طراحی کاربرپسند و جذاب، نه تنها برای شما مشتریانی جدید جذب می‌کند، بلکه مشتریان قبلی شما هم به برندتان وفادار می‌کند.

ضمن اینکه شما می‌توانید با کمک وبسایتی که دارید، رفتار کاربران را بررسی، و بر اساس آن، استراتژی‌های بازاریابی خود را بهتر و بهتر کنید.

حالا چرا می‌گوییم داشتن سایت یک مزیت رقابی برای شما خواهد داشت؟

چون این در حالی است که بسیاری از کسب و کارهای سنتی هنوز به اهمیت داشتن یک وب‌سایت پی نبردند و از این فرصت طلایی برای پیشی گرفتن از رقبا غافل ماندند. پس عجله کنید و همین حالا مقدمات سفارش سایت خود را به دولوپ بدهید!

ساخت سایت ارزان تر و آسان تر از تصورات شماست!

آخرین مزیتی که برای داشتن سایت برایتان در نظر گرفتیم، یک جمله است!

ساخت یک وب‌سایت در حال حاضر بسیار ساده‌تر و کم هزینه تر از گذشته است.

پس اگر فکر می‌کنید که برای ایجاد یک وبسایت جذاب نیاز به تخصصی عمیق در فناوری های طراحی وب دارید یا باید یک تیم عظیم از مهندسان و طراحان حرفه‌ای داشته باشید، باید بگویم که تصورتان کاملا اشتباه است!

امروزه ساخت وب‌سایت‌ها نسبت به هر زمان دیگری آسان‌تر شده و نیازی به کدنویسی ندارد. چراکه با استفاده از سیستم های مدیریت محتوایی مانند وردپرس یا سایت سازها، می‌توانید در عرض نهایتا 2 هفته یک سایت حرفه‌ای، سازگار با موبایل و بهینه شده برای دستگاه‌های مختلف داشته باشید.

تفاوت سایت با اینستاگرام | نقش سایت در کسب و کار پررنگ تر است یا اینستاگرام؟

خیلی از کسب و کارهای کوچک و بزرگ از ما سوال می‌کنند که بهتر است برای خودشان سایت بزنند یا اینستاگرام. پس بیاید تا کمی بیشتر این سوال را بررسی کنیم.

هر دو پلتفرم اینستاگرام و سایت، ابزارهای قدرتمندی برای بازاریابی و ارتباط با مشتریان هستند. اما هر کدام مزایا و محدودیت‌های خاص خود را دارند.

مزایا و محدودیت های اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویری است که حسابی روی بورس است و به کسب‌ و کارها اجازه می‌دهد تا با استفاده از تصاویر و ویدیوهای جذاب، با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند.

اینستاگرام برای برندسازی، ایجاد تعامل با مشتریان و افزایش آگاهی از برند بسیار مفید است. اما محدودیت‌هایی نیز دارد. به خصوص با این اوضاع و احوال فیلترینگ در ایران!

به عنوان مثالی از محدودیت های اینستاگرام، باید بدانید که شما در این پلتفرم، کنترل کاملی روی محتوای خود در اینستاگرام ندارید و ممکن است الگوریتم‌های این پلتفرم، نمایش پست‌های شما را محدود کند.

ضمن اینکه امکان شخصی‌سازی و ارائه اطلاعات جامع در مورد محصولات و خدمات در اینستاگرام به اندازه یک وب‌سایت نیست و چون اینستاگرام قابلیت اتصال به اینماد را ندارد، کاربران خیلی سخت تر به پیج های فروشگاهی اعتماد می‌کنند.

مزایا و محدودیت های سایت

یک سایت، فضای شخصی شما در دنیای آنلاین است. یعنی شما کنترل کاملی روی طراحی، محتوا و عملکرد وب‌سایت خود دارید. ضمن اینکه وب‌سایت به شما اجازه می‌دهد تا اطلاعات کاملی در مورد محصولات و خدمات خود ارائه دهید، فروشگاه آنلاین ایجاد کنید، با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و برند خود را به صورت حرفه‌ای‌تر معرفی کنید.

هنوز تمام نشده! وب‌سایت‌ها برای سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) هم بسیار مناسب هستند و به شما کمک می‌کنند تا در نتایج جستجوی گوگل بالاتر قرار بگیرید. موضوعی که در اینستاگرام، نمی‌توانیم روی آن حساب باز کنیم!

البته داشتن یک سایت حرفه‌ای تنها کافی نیست. اگر می‌خواهید سایتتان همیشه سریع، امن و بدون خطا کار کند، باید به انتخاب بهترین شرکت پشتیبانی سایت وردپرس هم توجه کنید.

حالا معایب سایت چیست؟

اول از همه اینکه ایجاد و نگهداری یک سایت به نسبت یک صفحه اینستاگرام هزینه بیشتری دارد. هزینه‌های طراحی، توسعه، میزبانی، دامنه و بهینه‌سازی سایت می‌تواند قابل توجه باشد. خصوصا برای کسب و کارهایی که تازه دارند وارد فضای آنلاین می‌شوند!

علاوه بر این، مدیریت و بهینه‌سازی یک سایت نیازمند برخی دانش‌های فنی است. پس اگر خودتان به این دانش مسلط نباشید، باید هزینه‌های مجزایی برای استخدام متخصصین این حوزه پرداخت کنید.

در آخر هم باید بدانید که برخلاف اینستاگرام (که نتایج بازاریابی در آن به سرعت قابل مشاهده است) سایت به زمان بیشتری نیاز دارد تا نتایج سئو و بازاریابی دیجیتال را به شما نشان دهد.

مزایا و محدودیت های سایت
مزایا و محدودیت های سایت
زنگوله
تست سرعت سایت

یک مطلب مفید و کاربردی دیگر برایتان داریم!

اکانت اینستاگرام بهتر است یا سایت؟

4 دلیل به شما می‌دهیم که بفهمید سایت از اینستاگرام برای کسب و کار شما ضروری تر است!

1. شما صاحب صفحه اینستاگرام خود نیستید؟

اولین نکته‌ای که باید مدنظر داشته باشید این است که شما صاحب صفحه اینستاگرام خود نیستید! در حالی که وب سایت شما کاملا مال خودتان است! حالا چرا این حرف را میزنیم و منظورمان از این حرف چیست؟

روزانه چندین نفر با گله و شکایت از اینکه پیج اینستاگرامشان پریده و الگوریتم اینستاگرام بدون هیچ دلیلی آن ها را متقلب شناخته به تیم دولوپ پیام می‌دهند. اما متاسفانه هیچ کاری از دست تیم ما یا سایر تیم های تخصصی اینستاگرامی بر نمی‌آید. زیرا شما یک صفحه را از پلتفرم اینستاگرام اجاره کرده بودید، ولی مالک آن نبودید!

شما نمی‌توانید سیاست‌ها و قوانین مورد نظر خود را بر روی اینستاگرامی که اجاره کردید پیاده‌سازی کنید. پس باید از ضوابط و مقرراتی که این پلتفرم برای شما تعیین کرده، تبعیت کنید.

حتی محتوایی که در حساب شخصی خود منتشر می‌کنید، تحت محدودیت‌های امکاناتی که اینستاگرام برای شما فراهم کرده، قرار دارد.

2. وب سایت به‌عنوان یک منبع معتبرتر از اینستاگرام تلقی می‌شود

وب‌سایت‌ها به عنوان منابعی معتبرتر از اینستاگرام شناخته می‌شوند. زیرا اطلاعات بیشتری به مشتریان شما ارائه می‌دهند، می‌توانند محتوای دقیق‌تری را منتشر کنند و تحت کنترل صاحب خود هستند.

سایت ها امکان به‌روزرسانی و ویرایش محتوا را دارا هستند و منابع معتبر و استنادهای دقیقی در آن وجود دارد که اینستاگرام از وجود آن ها بی بهره است!

به این ترتیب، اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت‌ها معمولا قابل‌اعتمادتر و مستندتر از محتوای غیررسمی در اینستاگرام است.

3. در اینستاگرام محدودیت سئو وجود دارد

الگوریتم های این پلتفرم تاکید بیشتری بر تعاملات با کاربرد دارند تا بر روی متون یا کلمات کلیدی. به‌علاوه، قابلیت‌های جستجو در اینستاگرام محدودتر از وب‌سایت‌ها است و کاربران تنها می‌توانند از هشتگ‌ها و نام کاربری برای یافتن محتوا استفاده کنند.

این عوامل باعث می‌شوند تا نتایج جستجو و دسترسی به محتوای شما به‌صورت مستقیم تحت تاثیر این محدودیت‌ها قرار گیرد. در صورتی که سئو برای دیده شدن کسب و کار میان رقبا ضروری است.

4. جلب توجه در اینستاگرام گذرا است

توجه در اینستاگرام به دلیل حجم بالای محتوای تولیدی و سریع بودن جریان اطلاعات، زودگذر است. کاربران به طور مداوم با پست‌ها و استوری‌های جدیدی روبه‌رو می‌شوند که موجب می‌شود هر پست تنها لحظه‌ای کوتاه در نظرشان جلب توجه کند.

به همین دلیل، برای حفظ و تقویت توجه مخاطبان، باید محتواهای جذاب و مداوم تولید کنید و استراتژی‌های نوینی برای تعامل با آن‌ها در نظر بگیرید. در غیر این صورت، محتوا به سرعت در میان انبوهی از پست‌ها گم خواهد شد.

درصورتی که این حواس پرتی ها در سایت وجود ندارد.

دلایلی که نشان می‌دهد کسب و کار شما نیاز به سایت ندارد

همه که نباید سایت داشته باشند! بعضی وقت ها هم سایت برای بعضی از کسب و کارها لازم نیست! کِی و چه مواقعی؟ مثلا:

1. وقتی که کسب و کار شما انحصاری است

اگر کسب‌ و کار شما انحصاری است و هیچ رقیب مستقیمی ندارید، نیازی به وب‌سایت ندارید. هرچند که بعید می‌دانیم کسی باشد که بتواند با جرات و اطمینان بگوید که کسب و کارش هیچ رقیبی ندارد.

اما به عنوان مثال، اگر شما تنها ارائه‌دهنده یک محصول یا خدمت خاص در منطقه‌تان باشید، مشتریانتان به‌راحتی می‌توانند شما را شناسایی کنند.

هرچند که در دنیای دیجیتال امروز، حتی انحصار هم به تقویت حضور آنلاین نیاز دارد. زیرا این امکان را به شما می‌دهد تا از اطلاعات مشتریان بهره‌برداری کنید و ارتباط بهتری با آنها برقرار کنید. 

2. به دنبال پیشرفت نیستید

اگر به دنبال پیشرفت و رشد نیستید، نیازی به داشتن یک وب‌سایت هم ندارید. البته فکر نکنید داریم متلک می‌اندازیم یا می‌خواهیم از این طریق وسوسه‌تان کنیم! نه!

مثلا اگر شما تنها یک فروشگاه محلی کوچک دارید و قصد ندارید خدمات یا محصولات خود را به جامعه بزرگ‌تری معرفی کنید، دلیلی هم ندارد که برای طراحی سایت وقت و هزینه صرف کنید.

اما اگر یک شیرینی‌پزی محلی دارید که با استفاده از یک وبسایت جذاب می‌توانید مشتریان جدیدی را از سایر شهرها جذب کنید و فروش خود را به دو برابر افزایش دهید، بد نیست که به داشتن سایت هم فکر کنید.

در نهایت

همان‌طور که در این مقاله مطالعه کردید، نقش سایت در کسب و کار ها متعدد است. از جمله این نقش‌ها می‌توانیم به افزایش اعتبار و اعتماد مشتریان، بهبود ارتباط با مشتریان، افزایش فروش، بهینه‌سازی موتورهای جستجو و ایجاد برندسازی اشاره کنیم.

با داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای، شما می‌توانید به صورت ۲۴ ساعته و در سراسر جهان به مشتریان خود خدمات ارائه دهید و در نتیجه، سهم بازار خود را افزایش دهید.

سوالات مربوط به نقش سایت در کسب و کار

چه زمانی باید برای ساخت وب‌سایت اقدام کرد؟

بهترین زمان برای ساخت وب‌سایت، همین حالا است! چون هرچه زودتر وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنید، زودتر می‌توانید از مزایای آن بهره‌مند شوید. حتی اگر کسب‌وکار شما در مراحل اولیه است.

داشتن یک وب‌سایت تنها یک قدم از مسیر موفقیت است. برای موفقیت در کسب‌وکار، به یک استراتژی بازاریابی قوی، تولید محتوای باکیفیت و بهینه‌سازی مداوم وب‌سایت نیاز دارید.

5/5 از (1 امتیاز)
تاکنون دیدگاهی ثبت نشده است!